چرا در دین اسلام تاکید به نماز خواندن شده است؟


تاریخ :مرداد ۲, ۱۳۹۸ | نویسنده : ins2012 | موضوع :نماز

نماز در منظر نخست دستور و حکم خداوند متعال است و او خالق ما و ما مخلوق او هستیم، لذا از دستور او اطاعت می کنیم. همین ما را بس که اولا با توکل و اطاعت خدا آرامش ارتباط با معبود خود را بدست می آوریم، و ثانیا به سعادت خود که تنها به دست خداست امیدوار می شویم. و از سوی سوم خود خدا برای نماز فوائد بسیاری برشمرده است.

 

چرا در دین اسلام تاکید به نماز خواندن شده است؟

چرا در دین اسلام تاکید به نماز خواندن شده است؟

بطور مثال؛ در قرآن مجید می خوانیم که “نماز انسان را از فحشا و منکرات باز می دارد.”

توضیح مطلب آن که هر فردی وقتی خود را تحت مجموعه و یا سازمانی قرار می دهد باید دستورات و قوانین آن سازمان و آن مجموعه را رعایت نماید، کسی هم که خود را مسلمان می داند و تحت نظام متعالی اسلام قرار گرفته و آئین جهانی اسلام را پذیرفته است، باید به مقررات و ضوابط آن پایبند باشد.

بنابر این نماز خواندن در نگاه اول به عنوان یک وظیفه دینی بر هر فرد مسلمان واجب است، چرا که خداوند متعال این وظیفه را بعهده هر فرد مسلمان نهاده و دستور به انجام آن داده است:

« … أقیموا الصلاه …» یعنی نماز را به پا دارید (بقره/۴۳ و ۸۳ و ۱۱۰ – نساء/۷۷ و ۱۰۳ – یونس/۸۷ – حج/۷۸ – و…) علاوه بر این، نماز خواندن در حقیقت نوعی تشکر از خداوند است، در مقابل همه نعمتهایی که به انسان عطا کرده، و همچنین اظهار بندگی و عبودیت در مقابل آن خالق بی همتا است. و این هر دو وظائف اخلاقی هر انسانی است. فطرت هر انسانی، مستقل از شرع، او را به شکر گذاری نسبت به ولی نعمتش فرامی خواند.

دیدگاه ها مسدود شده اند .